Blog

Standardy lepkości – zapewnienie niezawodności smarów

Dziś będzie trochę teorii, jednakże bardzo przydatnej. Przyjrzymy się bliżej zagadnieniu 📍lepkości.📍 💡Definicja lepkości jest dość prosta – to wewnętrzny opór przepływu płynu.  ✔️Nowe wymagania dotyczące temperatury, prędkości i ciśnienia…

Zobacz post

Podsumowanie rozważań dotyczących lepkości 

🔸Lepkość lub konsystencja smaru, to fizyczny pomiar wewnętrznego oporu smaru na przepływ.🔸Może to naprawdę wpłynąć na działanie środka smarnego w sprzęcie.🔸Organizacje takie jak ASTM, SAE, AGMA, ISO i inne, stworzyły…

Zobacz post

Krótkie opisy testów lepkości cz. II

ASTM D4684 - wyznaczanie granicy plastyczności i lepkości pozornej olejów silnikowych w niskich temperaturach 🚩Gdy płyn jest chłodzony, to szybkość i czas chłodzenia mogą wpływać na granicę plastyczności i  lepkość…

Zobacz post

Krótkie opisy testów lepkości cz. I

ASTM D2983 - lepkość w niskich temperaturach płynów smarnych (samochodowych), mierzona wiskozymetrem Brookfield. 📍Lepkość olejów przekładniowych, płynów do automatycznych skrzyń biegów, momentów obrotowych i ciągników oraz olejów hydraulicznych (do zastosowań…

Zobacz post

Klasyfikacje lepkości smarów i olejów

🔷Stowarzyszenia i organizacje techniczne zadbały o satysfakcję użytkownika końcowego, tworząc klasyfikacje lepkości smarów. 🔷Są one wykorzystywane przez producentów smarów, przy formułowaniu właściwej klasy lepkości smaru niezbędnego do ich sprzętu. ❗️ ❕🔷Te…

Zobacz post

Oszczędzaj energię, zmniejszając tarcie

Im większe tarcie, tym więcej energii potrzeba do poruszania powierzchni, co skutkuje wyższymi kosztami energii elektrycznej.  W niektórych przypadkach, lepiej działający smar może obniżyć koszty energii elektrycznej w urządzeniach takich jak…

Zobacz post

Kategorie