Oleje i smary przekładniowe

smary syntetyczne

Oleje przekładniowe w rozwiązaniach Bamex 

Dla wydłużonej żywotności przemysłowych skrzyń biegów 

Dlaczego warto postawić na oleje przekładniowe z Bamex?

Oleje przekładniowe to gwarancja niezawodnego funkcjonowania przemysłowych systemów przekładniowych. Zamknięte koła zębate są zazwyczaj umieszczone w skrzyni biegów lub innym urządzeniu, w którym koła zębate mogą być myte lub oblewane płynnym smarem. Oprócz smarowania zębów kół zębatych olej przekładniowy musi również chronić łożyska wewnątrz skrzyni.  Jako autoryzowany dystrybutor środków smarnych marki Lubrication Engineers®, oferujemy zaawansowane rozwiązania, które skutecznie chronią mechanizmy przed przedwczesnym zużyciem w najbardziej wymagających warunkach przemysłowych

Oleje przekładniowe, które dostarczamy klientom, zostały opracowane z myślą o długotrwałej eksploatacji w środowiskach charakteryzujących się wysokimi temperaturami, znacznymi obciążeniami mechanicznymi oraz narażeniem na zanieczyszczenia brudem, resztkami procesowymi czy wodą. Bez odpowiedniej ochrony koła zębate i łożyska będą się przedwcześnie zużywać. Dzięki zastosowaniu specjalistycznych środków smarnych LE opracowanych do zastosowań w zamkniętych przekładniach przemysłowych, zapewnia się im nie tylko doskonałą ochronę. Oleje przekładniowe przyczyniają się do znaczącego wydłużenia okresów między wymianami oleju oraz zmniejszają  ryzyko nieprzewidzianych awarii i przestojów. 

Rodzaje olejów przekładniowych do zamkniętych przekładni maszyn przemysłowych

Postaw na specjalistyczne oleje przekładniowe, których formuły zostały dostosowane do różnorodnych zastosowań przemysłowych! Olej przekładniowy składa się z dwóch składników: oleju bazowego i dodatków. Każdy olej to starannie wyselekcjonowany olej bazowy, wzbogacony o zaawansowany pakiet zastrzeżonych dodatków uszlachetniających. Dodatki nadają pożądane właściwości i tłumią te niepożądane. 

Dostarczamy zatem klientom oleje przekładniowe o różnych klasach lepkości, dostosowane do specyficznych wymagań wielu typów przekładni przemysłowych. Produkty w rozwiązaniach Bamex charakteryzują się wyjątkową stabilnością termiczną i odpornością na utlenianie, co jest szczególnie istotne w aplikacjach wysokotemperaturowych. Specjalne formuły olejów przekładniowych Lubrication Engineers® zawierające dodatki EP (Extreme Pressure) zapewniają skuteczną ochronę w warunkach ekstremalnych obciążeń i udarów mechanicznych. 

Zastosowanie olejów przekładniowych marki Lubrication Engineers®

Oleje przekładniowe LE w rozwiązaniach Bamex znajdują szerokie zastosowanie w przemysłowych systemach przekładniowych, gdzie stanowią ważny element zapewniający niezawodną pracę maszyn. Są szczególnie rekomendowane do użycia w zamkniętych przekładniach przemysłowych, pracujących w warunkach wysokich obciążeń i zmiennych temperatur. Ponadto oleje przekładniowe sprawdzają się doskonale w przekładniach zębatych, ślimakowych oraz hipoidalnych, gdzie wymagana jest najwyższa ochrona przed zużyciem i zatarciem. Specjalna formuła olejów zapewnia także skuteczną ochronę przed korozją oraz doskonałe właściwości deemulgujące, co jest szczególnie istotne w środowiskach narażonych na kontakt z wodą i innymi zanieczyszczeniami.

  • KOŁA ZĘBATE 
  • ŁOŻYSKA
  • SKRZYNIE BIEGÓW
  • PRZEKŁADNIE ZAMKNIĘTE
  • PRZEKŁADNIE ŚLIMAKOWE
  • SPRĘŻARKI POWIETRZA
  • OLEJARKI PRZEWODÓW PNEUMATYCZNYCH
  • DMUCHAWY
  • UKŁADY CYRKULACYJNE
  • DŹWIGI
  • HYDRAULIKA
  • TURBINY PRZEMYSŁOWE
  • POMPY PRÓŻNIOWE

Parametry techniczne olejów przekładniowych

Oleje przekładniowe w rozwiązaniach Bamex od marki Lubrication Engineers® charakteryzują się starannie dobranymi parametrami technicznymi, które gwarantują optymalne właściwości eksploatacyjne dla różnych zastosowań. Szczególną uwagę warto zwrócić na wysoką stabilność termiczną olejów przekładniowych, która zapobiega tworzeniu się osadów nawet w dużych temperaturach. Wybierając olej przekładniowy, należy wziąć pod uwagę trzy podstawowe atrybuty:

  1. Olej przekładniowy musi pozostać stabilny termicznie i nie utleniać się w wysokich temperaturach, co pozwala uniknąć tworzenia się osadu lub lakieru. Zapobieganie utlenianiu oleju wydłuża okresy między wymianami i wymianami. Jako ogólną zasadę przyjmuje się, że na każde 10 stopni Celsjusza wzrostu temperatury płynu powyżej 60°C utlenianie skróci żywotność środka smarnego o połowę.
  2. Zamknięta skrzynia biegów, która jest mocno obciążona lub narażona na obciążenia udarowe, potrzebuje oleju przekładniowego o właściwościach ekstremalnego ciśnienia. Olej przekładniowy z dodatkiem EP ochroni powierzchnie przekładni przed ekstremalnym ciśnieniem.
  3. Olej przekładniowy musi zwalczać zanieczyszczenia, które dostają się do układu, zwłaszcza z wodą. Olej musi być w stanie demulgować, co umożliwia łatwe usuwanie wody ze skrzyni biegów. 

Oleje przekładniowe LE charakteryzują się również doskonałymi właściwościami przeciwzatarciowymi (EP), co jest szczególnie istotne w przypadku przekładni pracujących pod dużymi obciążeniami. Zdolność do szybkiego oddzielania wody stanowi dodatkową zaletę, umożliwiającą skuteczne odprowadzanie wody z układu smarowania, co znacząco wpływa na wydłużenie żywotności zarówno oleju, jak i smarowanych elementów.

Technologia płynnych dodatków zastrzeżonych przez LE dwukierunkowo działających zarówno przeciwzużyciowych, jak i do ekstremalnych ciśnień pozwala zaprojektować specjalistyczne smary do przekładni zamkniętych. Rezultatem rewolucyjnej technologii jest zwiększa wytrzymałość filmu olejowego aktywowanego temperaturowo, aby zapewnić warstwę ochronną, która wygładza powierzchnie metalowe i minimalizuje skutki każdego kontaktu, zmniejszając w ten sposób tarcie i zapobiegając zużyciu powierzchni.

Jesteś zainteresowany krótszym czasem przestoju maszyn i mniejszą liczbą wymian części?

Skontaktuj się z nami już dziś!