Smar wodoodporny H1

?Większość smarów H-1 jest łatwo usuwalna poprzez proces spłukiwania wodą w zakładach spożywczych. 

?Skutkuje to częstymi awariami łożysk i dużym zużyciem smaru (z którego większość jest spłukiwana w odpływie). ?Jednak wysokowydajny, wodoodporny, „lepki” smar H-1 (taki jak LE 4025 QUINPLEX), pozwoli zaoszczędzić pieniądze, zmniejszając awarie łożysk i zużycie smaru.

???

Standardowe testy, które mierzą odporność na wymywanie wodą (ASTM D1264) i odporność na zraszanie wodą (ASTM D-4049), są przydatne podczas dokonywaniu wyboru smaru o wysokiej wydajności. 

Wynik testu spryskiwania wodą jest odpowiedniejszym testem dla środowisk ze spłukiwaniem wodą. 

❗️ ❕Należy dążyć do wyniku poniżej 10% (co oznacza, że ponad 90% pozostaje na swoim miejscu).

Ta dodatkowa odporność na wymywanie wodą jest najbardziej znacząca, ponieważ eliminuje awarie łożysk związane z korozją, które są zwykle najczęstszą przyczyną awarii w zakładach spożywczych. 

✅ ✅✅ Zwiększona przyczepność sprawia, że zużywa się znacznie mniej smaru, ponieważ pozostanie w miejscu nałożenia, zmniejszając ilość, którą trzeba dodać.

✅✅ Odstępy pomiędzy smarowaniami można wówczas wydłużyć (do cotygodniowego lub dłuższego bufora czasowego w wielu przypadkach), gdy wodoodporny smar znajdzie się w łożyskach. 

✅ W rezultacie, więcej smaru pozostaje w łożyskach, pojawi się mniej wycieków i zanieczyszczenia żywności.

? Smar nieklejący H1?

? Istnieje wiele zastosowań w przetwórstwie żywności, które również wymagają smaru nielepkiego. 

↪️ Niektóre urządzenia spożywcze (wymagające częstego mycia), wymagają usunięcia tłuszczu.

↪️ Smar, który nie zawiera żadnych pigmentów (wydaje się być prawie przezroczysty podczas użytkowania), jest często pożądany w przemyśle spożywczym. 

↪️ Niekleistość tych produktów (takich jak nowy LE 4082 SHEERPLEX), zapewnia także doskonałe właściwości pompowalności do stosowania w centralnych układach smarowania.

↪️ Nadal mają świetną ochronę przed korozją i zużyciem, aby chronić kluczowe urządzenia do przetwarzania.

? Olej niskotemperaturowy H1 ?

Przy przetwarzaniu mrożonych owoców, warzyw i innych specjałów, należy wziąć pod uwagę ważny czynnik: niskie temperatury ❗️ ❕

? Duże zamrażarki mają łańcuchy, prowadnice, przenośniki i hydraulikę, które muszą działać w ekstremalnie niskich temperaturach. 

? Te temperatury są źródłem problemów w przypadku wielu smarów – większość sztywnieje lub nawet zamarza w  temperaturze poniżej zera. Jest to zatem spore wyzwanie dla sprzętu i maszyn, w których pracują.

? Istnieją syntetyczne oleje klasy spożywczej H1, które są szczególnie odpowiednie do wielu zastosowań w  środowiskach poniżej zera (niektóre mogą być używane zarówno do zastosowań niskotemperaturowych, takich jak łańcuchy, prowadnice i hydraulika, jak również do rotacyjnych, śrubowych sprężarek powietrza). 

? Zakłady produkujące mrożoną żywność, mogą zatem skonsolidować swoje produkty smarne, o temperaturze poniżej zera H1 w jeden produkt do wszystkich zastosowań.

? Oleje penetrujące H1 ? 

Większość łańcuchów w zakładach przetwórstwa spożywczego (narażonych na zmywanie), dotyka „krótki żywot”. Jednak w wielu przypadkach problemu nie stanowią łańcuchy, ale raczej sposób ich smarowania.

? Częstą praktyką smarowania łańcucha jest nakładanie ciężkiego oleju lub smaru na zewnętrzną część łańcucha. Pomimo, iż dobrze smaruje koła łańcuchowe i zewnętrzną część łańcucha, to w niewielkim stopniu chroni najbardziej wrażliwy obszar łańcucha – powierzchnie styku wewnątrz sworznia i tulei/płyty/rolki/haka.

? Faktem jest, że zwykle łańcuchy zawodzą od wewnątrz. Rozciągają się lub załamują z powodu zużycia i korozji w  obszarze sworznia i tulei.

? Aby proces był prawidłowy, środek smarny musi być tak zaprojektowany, aby wnikał do wnętrza łańcucha i tam go czyścił (usuwając zanieczyszczenia i wypierając napotkaną wodę) i pozostawił grubą warstwę oleju, smaru lub smar stały. 

?  Smar do łańcuchów typu penetrującego wypiera wodę i czyści brud oraz zużywające się metale ze sworzni łańcucha i kół zębatych. Zasadniczo jest to wymiana oleju w łańcuchach. Istotne jest, aby smar był skierowany w  obszar sworznia i tulei.

? ? ?

Gdy w zakładach spożywczych łańcuchy są spłukiwane wodą i dochodzi do przypadkowego kontaktu z żywnością, konieczne jest regularne usuwanie wody z łańcucha za pomocą penetrującego H1 środka smarnego, takiego jak LE 4059 QUINPLEX. ❗️ ❕

 ? ? ?

Zwykłe oleje i smary są niepolarne, dlatego nie są w stanie uchwycić się wody i ją usunąć.

Najlepiej sprawdza się polarny rozpuszczalnik organiczny zawarty w składzie smaru.