Zidentyfikuj punkty krytyczne procesu

Postępuj zgodnie z naszymi sprawdzonymi rozwiązaniami

W celu zapewnienia niezawodności procesów przemysłowych, kluczowe jest zidentyfikowanie istotnych punktów krytycznych. Poniżej przedstawiamy problemy oraz efektywne rozwiązania dotyczące smarowania pieców cementowych.

Problem: Erozja podkładki ścieralnej pieca, nadmierne pełzanie i utrata ogniotrwałych bloków pieca.

Podczas obracania się pieca, obręcz podtrzymująca go poddawana jest obciążeniom, co powoduje ogromne ciśnienie, silne tarcie i zużycie metalu. Aby złagodzić potencjalne uszkodzenia, podkładki ścieralne chronią powierzchnie przed nadmiernym tarciem o siebie. Jeśli pełzanie – ruch między obiema powierzchniami – wykracza poza pierwotnie zaprojektowane pomiary, wskazuje to na niewystarczające smarowanie i może prowadzić do kontaktu metalu z metalem oraz erozji podkładek ścieralnych. Potencjalne uszkodzenia obejmują zarysowania, zatarcia i zimne spawanie obręczy pieca, podkładek ścieralnych i bloków hamujących, a także utratę ogniotrwałych bloków pieca.

LE Rozwiązanie: EasyBar®

Odpowiednie smarowanie obręczy pieca zapewni minimalizowanie pełzania poprzez zapobieganie przywieraniu klocków ciernych i powłoki do obręczy. EasyBar® z Almasol® łączy zalety opatentowanego przez LE stałego dodatku EP, Almasol®,
redukującego zużycie, ze sprawdzonymi zaletami technologii sztab smarujących EasyBar®. Opatentowana mieszanka środków smarnych w sztabie jest zawieszona w stałym spoiwie polimerowym, które topi się w temperaturze około 49°C (120°F). Temperatura samozapłonu sztaby wynosi 538°C (1000°F), co zapobieganie bezpiecznym zapłonom. Gdy sztaba EasyBar® zostanie umieszczona między otworem obręczy, a korpusem pieca, spoiwo topi się. Ruch obrotowy pieca rozprowadza środek smarny tam, gdzie jest potrzebny, aby chronić powierzchnie i utrzymać obrót bez nadmiernego pełzania.

LE Rozwiązanie: Pyroshield Syn Kiln Grease (5190)

Jeśli EasyBar® z Almasol® nie może być użyty, świetną alternatywą jest Pyroshield® Syn Kiln Grease (5190). Pyroshield®Syn Kiln Grease ma wysoką temperaturę samozapłonu i zawiera syntetyczny zagęszczacz z organicznymi i stałymi metalicznymi składnikami tworzącymi powłokę, a także Almasol®, ekskluzywny dodatek LE redukujący zużycie. Wysoka zawartość stałych substancji smarujących wypełnia niedoskonałości płaszczyzn, co skutkuje gładszą powierzchnią, mniejszym tarciem i mniejszym jej zużyciem.

Problem: Przegrzanie i zużycie łożyska wału obrotowego

Podpory łożyska wału obrotowego pomagają przenosić ciężar pieca i wspomagają jego obrót. Typowymi wyzwaniami są poważne niezrównoważone obciążenia, przegrzanie, kontakt metal-metal, niedobór środka smarnego i zanieczyszczenie. Może to prowadzić do nadmiernego gromadzenia się węgla, zadrapań i wżerów na łożyskach oraz uszkodzenia samego wału.

LE Rozwiązanie:

Olej przemysłowy Monolec® Syn został opracowany w celu wydłużenia żywotności sprzętu poprzez zwalczanie skutków wysokich temperatur, zanieczyszczeń i dużych obciążeń. Został opracowany na bazie syntetycznego oleju bazowego o wysokiej lepkości i pakietu dodatków, który zapewnia wyjątkową stabilność termiczną, odporność na rdzę i utlenianie oraz odporność na zużycie.

Problem: Pieniący się olej przekładniowy, przegrzanie i emulgowanie

Niektóre oleje przekładniowe pienią się i tracą wydajność w zetknięciu się z wilgocią. Zdarza się, że nie są w stanie utrzymać powłoki, gdy są poddawane dużym obciążeniom, powietrzu lub wysokim temperaturom. W ten sposób gorszy lub nieprawidłowy olej przekładniowy może prowadzić do niepotrzebnego zużycia i nieplanowanych przestojów. Podczas, gdy producenci OEM zalecają lepkość oraz to, czy potrzebny jest pakiet EP, inne właściwości są często ignorowane. Mowa tu o takich parametrach jak: stabilność termiczna, odporność na utlenianie, demulgacja, odporność na pienienie, redukcja tarcia, stabilność ścinania się, lepkość i stabilność wytrzymałości powłoki. To kluczowe czynniki dla olejów przekładniowych.

LE Rozwiązanie:

Współpracuj z lokalnym konsultantem Bamex Sp. z o.o. ds. smarowania produktami Lubrication Engineers™, aby wybrać wysokowydajny olej przekładniowy Duolec® najlepiej dostosowany do Twoich potrzeb. Oleje przekładniowe Duolec® firmy LE są przeznaczone do zwalczania skutków wysokich temperatur, wody, zanieczyszczeń i dużych obciążeń. To właśnie oleje najwyższej jakości maksymalizują żywotność Twojego sprzętu.

Problem: Zużycie przekładni otwartej

Otwarte przekładnie są narażone na duże obciążenia, silne wstrząsy i zakurzone środowisko. Może to prowadzić do zużycia powierzchni, takiego jak: zarysowania, wżery i łuszczenie się. Słabszy środek smarny nie wytrzyma ekstremalnych warunków. Potrzebny jest wyjątkowo lepki środek smarny o dużej wytrzymałości powłoki.

LE Rozwiązanie:

Syntetyczne środki smarne Pyroshield® do przekładni otwartych o dużej wytrzymałości wykazują wyjątkowo dużą odporność filmu, zapewniając doskonałą ochronę w zastosowaniach wymagających dużego obciążenia i silnych wstrząsów. Opracowane specjalnie do zastosowań w przekładniach otwartych, formuła oleju LE przylega ściśle do powierzchni metalowych bez zbędnego gromadzenia się na niej. Zapobiegają to kontaktowi metalu z metalem; a w większości przypadków także obniża temperaturę przekładni.