Oleje przekładniowe

Wysokowydajny olej przekładniowy do zastosowań w przemysłowych skrzyniach biegów

Oczekuje się, że przekładnie przemysłowe będą działać w warunkach wysokiej temperatury i dużych obciążeń; oraz w środowiskach często zanieczyszczonych brudem, odpadami technologicznymi i wodą. Bez odpowiedniej ochrony koła zębate ulegną przedwczesnemu zużyciu. Będziesz musiał częściej wymieniać części, częściej wymieniać olej, a co najgorsze, doświadczysz przestojów sprzętu. Aby stawić czoła trudnym warunkom, LE oferuje szereg smarów opracowanych specjalnie do zastosowań w zamkniętych przemysłowych skrzyniach biegów.

Trzy istotne cechy przy wyborze oleju przekładniowego

Olej przekładniowy składa się z dwóch krytycznych składników: oleju bazowego i dodatków. Dodatki nadają pożądane właściwości i niwelują niepożądane. Pakiet dodatków stanowi podstawę działania smaru, a mocny szkielet zapewni wydajność i ochronę, której potrzebujesz. Przy wyborze oleju przekładniowego należy wziąć pod uwagę trzy podstawowe cechy:

  • olej przekładniowy musi pozostawać stabilny termicznie i nie utleniać się w wysokich temperaturach, unikając w ten sposób tworzenia się szlamu lub lakieru. Zapobieganie utlenianiu oleju wydłuży okresy między wymianami i wymianami. Zgodnie z ogólną zasadą, na każde 18 stopni F (10 stopni C) wzrostu temperatury płynu powyżej 140 ° F (60 ° C), utlenianie skróci żywotność smaru o połowę.
  • jeśli masz zamkniętą skrzynię biegów, która jest silnie obciążona lub narażona na obciążenia udarowe, potrzebujesz oleju przekładniowego o właściwościach ekstremalnych ciśnień. Olej przekładniowy z dodatkiem EP ochroni powierzchnie przekładni przed ekstremalnymi naciskami.
  • olej przekładniowy musi zwalczać zanieczyszczenia, które dostają się do układu, zwłaszcza wodę. Olej musi mieć zdolność deemulgowania, co pozwala na łatwe usuwanie wody ze skrzyni biegów.