Almasol® 1250 od LE. Olej wysokotemperaturowy do zadań specjalnych !!!
artykuł na blog
Zaczynając od zmiany tylko jednego czynnika w swoim procesie smarowania na Almasol®1250 , który jest dostępny w Bamex możesz spektakularnie wyeliminować ubytki oleju, obniżyć temperaturę pracy przekładni, wydłużyć cykle jego wymiany o 100% oraz spektakularnie zmniejszyć wydatki operacyjne na smarowanie w swoim zakładzie pracy i zwiększyć bezpieczeństwo pracy swoich pracowników.
PROFIL KLIENTA
Kolejna historia niesamowicie zadowolonego klienta, który dzięki zmianie obecnie stosowanego środka smarnego klasy przemysłowej w swoim zakładzie produkcji cegieł i elementów betonowych:
wydłużenie okresu wymiany środka smarnego z cyklu miesięcznego na dwumiesięczny,
zaoszczędzić blisko 30000.00PLN rocznie na kosztach robocizny,
wyeliminowana problem zatykających się smarowniczek w wózkach piecowych.
wyeliminowano problem utraty kół zębatych,
ograniczono do minimum wycieki smaru z łożysk,
podniesiono znacząco kulturę i jakość pracy obsługujące personelu oraz zwiększono bezpieczeństwo w miejscu pracy.
Boral Brick, z siedzibą w Augusta w stanie Georgia, to jedna z największych firm produkujących cegły w Stanach Zjednoczonych. Produkuje ponad 150 różnych rodzajów cegieł, o różnorodnych fakturach, zarówno szorstkich, jak i gładkich, oraz w kolorach od niemal białego po głęboki bordowy brąz.
W cegielni Boral Brick pracuje 128 wózków piecowych, które transportują składniki przez piec w celu utwardzenia i wyprodukowania cegły. W pełni załadowane wózki piecowe ważą około 12 ton.
PROBLEM KLIENTA
Łożyska w wózkach pieca ulegały ciągłym awariom, ponieważ stosowany smar wysokotemperaturowy uległ degradacji i stwardnieniu pod wpływem wysokich temperatur. Piec osiąga temperatury przekraczające 1093°C, a obszar pod wózkiem – gdzie znajdują się łożyska – osiąga temperaturę do 260°C. Powodowało to konieczność częstego smarowania, które obejmowało wybijanie stwardniałych smarowniczek i odkuwanie starego smaru z łożysk. Ponowne nasmarowanie wszystkich wózków zajmowało technikowi smarowania 10 godzin dziennie przez osiem dni w miesiącu. Przy stawce 16 dolarów za godzinę, robocizna poświęcona na ponowne smarowanie kosztowała około 1280 dolarów miesięcznie lub 15 360 dolarów rocznie.
Nawet przy częstym smarowaniu, średnio dochodziło do średnio dwóch awarii łożysk wózków pieca miesięcznie, co powodowało jeszcze dłuższe przestoje produkcyjne. Mechanicy i technicy smarowania poświęcali średnio 80 godzin rocznie na odbudowę lub wymianę uszkodzonych łożysk i kół.
Konsultant ds. smarowania polecił środek smarny Almasol® 1250 – dostępny w Bamex, przeznaczony do zastosowań wymagających smaru wysokotemperaturowego, takich jak: łożyska wózków pieca, przenośniki pieców, wytwórnie asfaltu i zdmuchiwacze sadzy.
Almasol® 1250został zaprojektowany tak, aby wytrzymywał wysokie temperatury oraz był odporny na utlenianie się i parowanie. Zawiera Almasol®, który jest w stanie wytrzymać ekstremalnie duże obciążenia (EP), niekorzystne oddziaływanie chemiczne i temperatury do 1038°C.
Szukasz oszczędności w swoim procesie produkcyjnym?
Już teraz skontaktuj się z nami: biuro@bamex.com.pl, lub telefonicznie, a doradca Bamex Sp. z o. o. dobierze dla Ciebie idealne rozwiązanie w dziedzinie środków smarnych Lubrication Engineers.
Pamiętaj, że nasze porady i fachowa wiedza nic Cię nie kosztują, a mogą przynieść potencjalnie bardzo duże oszczędności w Twojej