Zamień obecny środek smarny w łożyskach, by zredukować ich temperature pracy nawet o połowę!!!

PROFIL KLIENTA

Cukrownia Portvale, należąca do Barbados Agricultural Management Company Ltd., działa od 1982 roku i jest klientem LE od 2007 roku. Znajduje się w Blowers w parafii św. James i jest obecnie jedyną działającą cukrownią na wyspie. Jej wydajność wynosi 112 ton trzciny cukrowej na godzinę (2688 ton trzciny cukrowej dziennie), produkując około 240 ton cukru dziennie. Cukier jest produkowany zarówno na rynek krajowy, jak i zagraniczny.

Unigrator to urządzenie do obróbki trzciny cukrowej, którego główną funkcją jest odsłonięcie komórek zawierających sacharozę trzciny cukrowej poprzez rozdrobnienie jej na małe kawałki. Napędzany jest przez dwa silniki indukcyjne o mocy 300 KM i prędkości obrotowej 740 obr./min, bezpośrednio połączone na końcach wału. Element obrotowy Unigratora jest podparty na dwóch łożyskach dzielonych Cooper 02 B 700 (EX i GR).

PROBLEM KLIENTA

Używano wiodącego, konkurencyjnego smaru NLGI klasy 2 w zakładzie produkcyjnym, co powodowało przegrzewanie się łożysk do takiego stopnia, że musiały one być one regularnie smarowane i chłodzone zewnętrznie, aby ustabilizować temperaturę. Wysoka temperatura, przekraczająca nawet 90 stopni Celsjusza, powodowała topnienie i wyciekanie smaru z łożysk, co pogłębiało problem i skutkowało w konsekwencji zniszczeniem (spaleniem) jednego z nich.

Przedstawiciel Lubrication Engineers, Michael Tang, odwiedzając poprzednio zakład produkcyjny klienta zalecał środek smarny Almagard® Vari-Purpose (3751) od firmy LE do stosowania w innych obszarach cukrowni, a fabryka już wcześniej osiągała dobre wyniki dzięki temu smarowi. Klasa NLGI 1.

Po konsultacjach w dziale utrzymania ruchu zdecydowano się wypróbować Almagard 3751 także do smarowania łożyska w pierwszym tygodniu zbiorów cukru w 2014 roku.

Środek smarny Almagard 3751 od LE jak się okazało wytrzymuje nacisk, zmniejsza zużycie elementów i jest zalecany do zastosowań wymagających dłuższej eksploatacji. Jest wyjątkowo lepki, nie zmywa się, nie rozbija ani nie topi – nawet w trudnych warunkach. Jak się okazało, to właśnie tego potrzebowały łożyska Coopera pracujące w cukrowni klienta do bezawaryjnej pracy, ponieważ są one powolne, bardzo obciążone i poddawane ekstremalnemu naciskowi.

ALMASOL 3751 LE

OSZCZĘDNOŚCI I KORZYŚCI DLA KLIENTA

Od czasu rozpoczęcia stosowania smaru Almagard 3751 w kwietniu 2014 roku:

  • fabryka nie straciła ani jednego łożyska dzielonego Cooper 02 B 700 GR, którego koszt wyniósł 14 172 BDS (7086 USD).
  • Temperatura spadła drastycznie, z 90 stopni Celsjusza przy zastosowaniu konkurencyjnego smaru do około 50 stopni Celsjusza przy zastosowaniu Almagard 3751 firmy LE.
  • Nie wystąpiło już topienie ani wyciekanie smaru z łożysk.
  • Częstotliwość smarowania została skrócona z minimum trzech smarowań dziennie do kilku w tygodniu.
  • Znaczne zmniejszenie zużycia smaru przełożyło się na znaczne oszczędności.
  • Ryzyko awarii łożyska podczas pracy i przestoju drastycznie zmalało.

Szukasz oszczędności w swoim procesie produkcyjnym?

Już teraz skontaktuj się z nami: biuro@bamex.com.pl, lub telefonicznie, a doradca Bamex Sp. z o. o. dobierze dla Ciebie idealne rozwiązanie w dziedzinie środków smarnych Lubrication Engineers.

Pamiętaj, że nasze porady i fachowa wiedza nic Cię nie kosztują, a mogą przynieść potencjalnie bardzo duże oszczędności w Twojej firmie!!!

  • LE 3751 może być stosowany w łożyskach tocznych do 6000 obr./min.
  • LE 3752 może być stosowany w łożyskach tocznych do 3000 obr./min.