Tym razem prezentacja dodatku QUINPLEX®, który jest obecny wyłącznie w produktach Lubrication Engineers.

  • Bardzo duża lepkość,
  • Odporność na wodę i wilgoć,
  • Wysoka stabilność,
  • Stabilność mechaniczna,
  • Odporność na korozję

Czym tak naprawdę jest dodatek QUINPLEX®:

Quinplex® to unikalny polimer, który Lubrication Engineers wykorzystuje w kilku swoich formułach środków smarnych – głównie w smarach spożywczych. Nazwa pochodzi od pięciu głównych cech, jakie ten dodatek nadaje smarom:

Odporność na wodę – Quinplex, wchodzący w skład środków smarnych LE, pomaga tworzyć barierę wodoodporną i zapobiega rozpryskiwaniu się wody, co oznacza mniej awarii sprzętu spowodowanych brakiem środków smarnych. Oznacza to również dłuższe okresy między wymianami smarów i mniejsze zużycie środków smarnych.

Lepkość – pomaga smarom mocno przylegać do powierzchni metalowych, zapewniając, że smar nie będzie się rozpływał ani rozpływał podczas użytkowania. Podobnie jak wodoodporność, lepkość zmniejsza awarie sprzętu, wydłuża okresy między wymianami smaru i zmniejsza zużycie smaru.

Spójność – W formulłach smarów od LE Quinplex wzmacnia wiązanie oleju z zagęszczaczem. Zapewnia to stabilność składu w czasie i pozwala Quinplexowi działać synergicznie z innymi dodatkami w smarze.
Stabilność mechaniczna – po dodaniu do smaru poprawia ogólną stabilność mechaniczną i pozwala smarowi wykonywać swoją pracę bez utraty wydajności, utrzymując parametry przez cały okres użytkowania.
Odporność na korozję – tworzy skuteczną barierę antykorozyjną. Testy laboratoryjne przeprowadzone na czystym dowiodły jego odporności na stężenia silnych kwasów i zasad, a także środków utleniających.

Dodatkowe zastosowanie NSF H1

Jak działa dodatek QUINPLEX

Choć Quinplex® wydaje się być ciałem stałym, w rzeczywistości jest bardzo gęstą cieczą o dużej masie cząsteczkowej. Został wybrany przez LE ze względu na wąski zakres rozkładu masy cząsteczkowej (zapewniający stałość właściwości fizycznych).

Quinplex® jest dodawany do smarów za pomocą szeregu technik produkcyjnych, zapewniających niezbędną przyczepność do oleju bazowego. Zastosowany w składach chemicznych smarów Quinplex® poprawia sprzężenie oleju z zagęszczaczem. Zwiększa to również ogólną stabilność mechaniczną smaru, pomagając mu wykonywać swoją pracę przez tysiące cykli bez utraty pożądanej konsystencji.

Quinplex® działa wielotorowo i nie koliduje z innymi chemicznie aktywnymi składnikami smaru. Zwiększa wskaźnik lepkości olejów i smarów, pomagając im zachować stabilność pomimo zmian temperatury. Zwiększa również adhezję (lepkość), umożliwiając smarom przyleganie do powierzchni metalowych i zapewniając lepszą odporność na wodę. Smary z Quinplexem są w stanie wytrzymać większe obciążenia niż smary o tej samej lepkości bez Quinplexu.

Dodatkowe zastosowanie NSF H1


Produkty smarne z dodatkiem są czyste co pozwala na ich stosowanie w środkach smarnych z certyfikatem NSF H1, które muszą spełniać normy dotyczące przypadkowego kontaktu z żywnością.

W jakich grupach produktowych znajdziesz QUINPLEX®:

H1 Quinplex® Food Machinery Lubricant 4022 – 4025

Smar do maszyn spożywczych H1 (4025-4022) to smar półsyntetyczny odpowiedni do szerokiego zakresu temperatur pracy. Oprócz tego, że jest smarem dopuszczonym do kontaktu z żywnością (zarejestrowanym przez NSF H1 do incydentalnego kontaktu z żywnością), jest on również wystarczająco wytrzymały, aby wytrzymać wilgoć, wysokie temperatury, ekstremalne ciśnienie i inne trudne warunki panujące w zakładach przetwórstwa spożywczego. Zawiera zagęszczacz na bazie kompleksu glinu, zapewniający ekstremalną wodoodporność, doskonałą stabilność mechaniczną, odwracalność i lepkość. Przejście na smar do maszyn spożywczych H1 przekłada się na dłuższą żywotność łożysk, mniejszą liczbę napraw, krótszy czas przestoju i niższe zużycie środka smarnego.

H1 Quinplex® White Gear Lubricant 4090 – 4250

QUinplex4250
H1 Quinplex 4250

Zalecany do różnorodnych przekładni i innych krytycznych zastosowań w zakładach produkcji żywności i napojów, olej przekładniowy H1 (4090-4250) posiada certyfikat NSF H1 do incydentalnego kontaktu z żywnością i został opracowany z myślą o odporności na trudne warunki obciążenia oraz zapobieganiu rdzewieniu i korozji. Olej przekładniowy H1 zawiera starannie dobraną mieszankę czystych mineralnych i syntetycznych olejów bazowych, zapewniając doskonałą ochronę w szerokim zakresie temperatur roboczych. Zapewnia również ochronę przeciwzużyciową, co wyróżnia go spośród wielu innych olejów przekładniowych dostępnych na rynku. Aby zapewnić dobrą przyczepność do metalu, zawiera odporny na ścinanie polimerowy system lepiszcza, opatentowany przez LE dodatek odporny na uderzenia.

Smar przekładniowy H1 pomaga fabrykom unikać nieplanowanych przestojów i kosztownych napraw, zapewniając długotrwałą i niezawodną ochronę, która utrzymuje sprawność krytycznego sprzętu.

Vari-Purpose Lubricant 3750 – 37

Almagard3751
Almagard 3751

Klienci, którzy polegają na smarze Almagard Vari-Purpose, doceniają jego niską temperaturę pracy oraz długotrwałą i wodoodporną konsystencję. Smar ten znacznie wydłuża okresy między wymianami smaru, eliminuje awarie łożysk (może nawet trzykrotnie wydłużyć ich żywotność), nie twardnieje z upływem czasu.

Zalecany do długotrwałych zastosowań, Almagard jest wyjątkowo lepki i: nie zmywa się, nie rozpływa się, nie topi się i nie spływa, nawet w trudnych warunkach. Idealnie nadaje się do sprzętu drogowego i terenowego, narażeni na silne uderzenia, a także do wielu zastosowań w zakładach produkcyjnych.

Almaplex® Ultra-Syn Lubricant 1295 – 1297 – 1298 – 1299

Almaplex1295 Lubrication Engineers
Grease almaplex 1295

Smar Almaplex Ultra-Syn ma potencjał, aby wydłużyć czas sprawności urządzeń i poprawić rentowność dzięki wyjątkowej jakości, wszechstronności i niezawodności. Almaplex Ultra-Syn, syntetyczny smar o wysokiej wytrzymałości, zawierający opatentowane dodatki Almasol® i Quinplex® firmy LE, zapewnia optymalną wydajność w ekstremalnych warunkach pracy. Jest to smar zagęszczany kompleksem glinowym, wyprodukowany na bazie syntetycznego oleju bazowego o lepkości ISO 460, co zapewnia doskonałą funkcjonalność w wysokich temperaturach, pompowalność w niskich temperaturach oraz doskonałą wydajność w obecności wody.

Almaplex 1299 i 1298 (odpowiednio klasy NLGI 2 i 1) zapewniają o 73% wyższą wydajność w warunkach ekstremalnych ciśnień niż smary konkurencyjne, co potwierdzają wyniki testu Four Ball EP. W teście Water Spray-Off, smary konkurencyjne traciły prawie sześć razy więcej smaru. Takie parametry oferują potencjał oszczędności energii i obniżenia temperatury pracy w zastosowaniach takich jak budownictwo, rolnictwo, górnictwo, huty stali i papiernie; młyny młotkowe; wytłaczarki i młyny kulowe. Almaplex 1299 może być stosowany w sprzęgłach, do których zalecane są smary AGMA CG-1, CG-2 i CG-3.

Almaplex 1297 i 1295 (odpowiednio klasy NLGI 0 i 000) to smary półpłynne o doskonałej wytrzymałości filmu smarowego. Doskonale nadają się do stosowania w mocno obciążonych łożyskach w niskich temperaturach. Sprawdzają się również w każdej przekładni wymagającej smaru półpłynnego, szczególnie w przekładniach zamkniętych, w których obudowy i uszczelnienia utraciły zdolność zatrzymywania konwencjonalnych olejów przekładniowych.

Szukasz oszczędności w swoim procesie produkcyjnym?

Już teraz skontaktuj się z nami: biuro@bamex.com.pl, lub telefonicznie, a doradca Bamex Sp. z o. o. dobierze dla Ciebie idealne rozwiązanie w dziedzinie środków smarnych Lubrication Engineers.

Pamiętaj, że nasze porady i fachowa wiedza nic Cię nie kosztują, a mogą przynieść potencjalnie bardzo duże oszczędności w Twojej Firmie.