Dziś będzie trochę teorii, jednakże bardzo przydatnej. Przyjrzymy się bliżej zagadnieniu 📍lepkości.📍

💡Definicja lepkości jest dość prosta – to wewnętrzny opór przepływu płynu. 

✔️Nowe wymagania dotyczące temperatury, prędkości i ciśnienia w stosunku do płynów smarujących zmieniły się na przestrzeni lat. Doprowadziło to do stworzenia kilku różnych pomiarów i klasyfikacji, w  celu opisania lepkości smarów.

#NEWS
W najbliższych publikacjach postaramy się podsumować informacje o niektórych z częściej stosowanych standardów lepkości. Opiszemy testy stosowane do pomiaru lepkości. Postaramy się również wyeliminować zamieszanie, które mogą wywołać te wszystkie standardy w zrozumieniu przez użytkownika końcowego.

✔️Obecność informacji o lepkości (w prawie wszystkich publikacjach technicznych tworzonych przez sprzedawców środków smarnych) wskazuje, że jest to istotny temat również dla marketingu środków smarnych.
✔️Producenci oryginalnego sprzętu, często określają środek smarny, który ma być stosowany w ich sprzęcie – według typu produktu i lepkości. ❗️ ❕
✔️Sprzedawcy smarów zwykle dystrybuują produkty smarne zgodnie z określonymi klasami lepkości, takimi jak SAE, ISO i AGMA. 🎯

Właściwa lepkość płynu jest najważniejszym atrybutem prawidłowego smarowania, to oczywiste. 

🔔 Dzieje się tak między innymi, gdyż:

✅Lepkość wpływa na grubość filmu cieczy w określonych warunkach temperatury i obciążenia w  zastosowaniach związanych ze smarowaniem.
✅Lepkość wpływa na wytwarzanie i usuwanie ciepła w łożyskach, cylindrach i przekładniach.
✅Lepkość określa również łatwość, z jaką maszyny mogą być uruchamiane w warunkach niskiej temperatury bądź mogą pracować w wysokiej temperaturze.
✅Lepkość może być wykorzystywana do kontrolowania zdolności uszczelniania płynu, co skutkuje niższym zużyciem.