?Stowarzyszenia i organizacje techniczne zadbały o satysfakcję użytkownika końcowego, tworząc klasyfikacje lepkości smarów. 
?Są one wykorzystywane przez producentów smarów, przy formułowaniu właściwej klasy lepkości smaru niezbędnego do ich sprzętu. ❗️ ❕
?Te systemy klasyfikacji lepkości są powszechnie używane do opisywania smarów, zarówno przemysłowych, jak i samochodowych. 
?Znormalizowane zakresy lepkości są wykorzystywane przez formulatorów smarów, producentów oryginalnego sprzętu i użytkowników smarów ✅podczas etykietowania, ✅do marketingu, ✅do  określania i stosowania smarów.

#NEWS ??
Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacyjnych (SAE), stworzyło dwa standardy lepkości dla smarów.
?SAE J300 jest przeznaczony do olejów silnikowych
? SAE J306 dot. smarów do osi i manualnych skrzyń biegów. 

?W obydwu klasyfikacjach, gatunki oznaczone literą „W” przeznaczone są do stosowania w aplikacjach pracujących w warunkach niskich temperatur.
?Litera „W” pierwotnie oznaczała smary, uważane za „klasy zimowe”. 
?Obecnie produkty te oznaczone są jako wielosezonowe, podczas gdy gatunki smarów bez „W” są  uznawane za jednosezonowe lub proste.

?Płyny przemysłowe również określają  klasyfikacje lepkości. Najczęściej używany ASTM D2422, został opracowany przez ASTM International oraz Stowarzyszenie Trybologów i Inżynierów Lubrication (STLE). 
?Pierwotnie standaryzował 18 klas lepkości, mierzonych w temperaturze 100°F w uniwersalnych sekundach Saybolta (SUS). 
?Później został przekształcony w powszechnie akceptowane wartości systemu metrycznego, mierzone w temperaturze 40°C, ostatecznie uzyskując międzynarodową akceptację. Oznaczenia lepkości są zwykle rozpoznawane, jako liczby klasy lepkości ISO (VG).