Smarowanie silnika elektrycznego

Czy w pełni wykorzystujesz swoje silniki elektryczne? Żywotność silnika zależy od żywotności łożyska, a żywotność łożyska zależy od prawidłowego smarowania.

Wiele awarii silników elektrycznych jest związanych z łożyskami, a łożyska nigdy nie osiągają przewidzianej żywotności.

Według Departamentu Energii Stanów Zjednoczonych ponad 70% energii elektrycznej zużywanej w przemyśle pochodzi z silników elektrycznych, które stanowią 25% wszystkich urządzeń wirujących w zakładzie. Oznacza to, że silniki elektryczne odpowiadają za prawie 25%t krajowego zużycia energii elektrycznej.

Wszystko to oznacza dla Ciebie to, że maksymalizacja wysiłków związanych z niezawodnością smarowania za pomocą silników elektrycznych może mieć dramatyczny wpływ na czas pracy i koszty, w tym naprawy i wymiany, robociznę i zużycie energii.

Inżynierowie ds. Smarowania dysponują środkami smarnymi, produktami zapewniającymi niezawodność i wiedzą specjalistyczną, które pomogą Ci stworzyć kompletny program, który pomoże zmaksymalizować żywotność łożysk silnika elektrycznego, zminimalizować problemy ze smarowaniem i zwiększyć poziom bezpieczeństwa. Postępuj naprzód dzięki sprawdzonym rozwiązaniom LE, które wydłużają żywotność sprzętu.

Idź naprzód dzięki sprawdzonym rozwiązaniom, które wydłużają żywotność sprzętu.

Nieprawidłowy dobór smaru

Wybór odpowiedniego smaru do zastosowań w silnikach elektrycznych może mieć ogromne znaczenie w ochronie i działaniu łożysk. Silniki elektryczne wymagają smarów o określonych właściwościach. Użycie niewłaściwego smaru często prowadzi do wczesnych awarii silnika elektrycznego

Preferowana konsystencja smaru do silników elektrycznych to zwykle NLGI 2 lub 3, przy lepkości oleju bazowego 100-150 cSt w 40°C. Inne cechy, których należy szukać, to niskie wycieki oleju, odporność na utlenianie, dodatki przeciwzużyciowe i stabilność mechaniczna. W większości zastosowań silników elektrycznych preferowany jest system zagęszczacza polimocznikowego, ale dobrym rozwiązaniem są również smar z zagęszczaczem zawierającym kompleks aluminium, kompleks litu lub sulfonian wapnia.

Nieprawidłowe nałożenie smaru

Typowe problemy obejmują przesmarowanie, niedostateczne smarowanie i brak smarowania – wszystko to może prowadzić do przedwczesnych awarii silnika elektrycznego. Ponadto operatorzy często muszą ręcznie smarować w trudno dostępnych lub niebezpiecznych miejscach.

Twój konsultant LE może pomóc określić prawidłowe ilości i okresy smarowania, a następnie pomóc w wyborze smarownicy jednopunktowej, która najlepiej sprawdzi się w Twoim zastosowaniu. Te precyzyjne narzędzia do smarowania zapewniają zamknięty system, który chroni przed zanieczyszczeniami i eliminują zgadywanie z konserwacji, dostarczając odpowiednią ilość smaru do zastosowania we właściwym czasie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Odpowiednie do zastosowań wewnętrznych i zewnętrznych, SPL zmniejszają awarie silników, skracają czas pracy i poprawiają bezpieczeństwo.

Zanieczyszczenie krzyżowe smarem

Zapracowany operator często podnosi smarownicę i nakłada niewłaściwy smar na silnik elektryczny. Gdy zmieszane zostaną niekompatybilne smary, skutki mogą być katastrofalne w postaci poważnej utraty właściwości smaru prowadzącej do uszkodzenia łożyska.

Jeśli preferowane jest smarowanie ręczne, pistolety bezbarwne są rozwiązaniem umożliwiającym operatorowi zobaczenie smaru przed wprowadzeniem go do aplikacji. W połączeniu z systemem identyfikacji i oznaczania kolorami, pistolety Clear Grease Guns stanowią część wizualnego łańcucha nadzoru operatora konserwacyjnego – znacznie zmniejszając liczbę błędów ludzkich.

Inżynierowie ds. smarowania mogą pomóc w opracowaniu programu niezawodności smarowania dla silników elektrycznych, aby wydłużyć ich żywotność, wyeliminować przestoje i obniżyć koszty konserwacji. 

Kategorie