... łączy przemysł / ...keeps business flowing

Oleje przekładniowe

Wysokowydajny olej przekładniowy do przemysłowych zastosowań

Oczekuje się, że przemysłowe skrzynie biegów będą działać w warunkach wysokiej temperatury i dużych obciążeń oraz w środowiskach często zanieczyszczonych brudem, odpadami procesowymi i wodą. Bez odpowiedniej ochrony nastąpi przedwczesna wymienia części, dużo częstsza zmiana oleju, a co najgorsze, odczuwalnego przestóju sprzętu. Aby sprostać trudnym warunkom Lubrication Engineers oferuje szereg smarów specjalnie opracowanych dla zamkniętych przemysłowych zastosowań w przekładni.

 

Trzy podstawowe cechy przy wyborze oleju przekładniowego

Olej przekładniowy składa się z dwóch kluczowych komponentów: oleju bazowego i dodatków. Dodatki nadają pożądane właściwości i tłumią niepożądane. Pakiet dodatków jest podstawą wydajności środka smarnego, zapewni wydajność i ochronę, które są potrzebne. Przy wyborze oleju przekładniowego należy wziąć pod uwagę trzy podstawowe cechy:

Jeden – Olej przekładniowy musi pozostawać stabilny termicznie i nie utleniać się w wysokich temperaturach, unikając w ten sposób tworzenia szlamu lub lakieru. Utrzymywanie oleju w stanie utlenienia wydłuży czas wymiany. Zgodnie z ogólną zasadą, na każde 18°F (10°C) wzrost temperatury płynu powyżej 140°F (60°C) utlenianie skróci żywotność środka smarnego o połowę.

Dwa – Jeśli jest zamknięta aplikacja przekładni, która jest silnie obciążona lub narażona na wstrząsy, potrzeba oleju przekładniowego o ekstremalnych właściwościach nacisku. Olej przekładniowy z dodatkiem EP chroni powierzchnie przekładni przed ekstremalnymi ciśnieniami.

Trzy – Olej przekładniowy musi zwalczać zanieczyszczenia, które przedostają się do układu, zwłaszcza wody. Olej musi być zdolny do demulgowania, co pozwala na łatwe usunięcie wody ze skrzyni biegów.

 

Szukaj produktów zawierających Duolec.

 

Duolec® jest zastrzeżoną technologią płynną, o podwójnym działaniu przeciwzużyciową i wysokociśnieniową. Rezultatem rewolucyjnej technologii zaprojektowanej specjalnie do stosowania w smarach przekładniowych LE, Duolec jest aktywowanym termicznie dodatkiem, który nadaje właściwości smarne synergistycznym właściwościom. Jeśli interesuje Cię mniejsza ilość przestojów i mniej części zamiennych. Dowiedz się więcej o Duolec.

 



Oleje przekładniowe (EP)

 

Środek do smarowania przekładni zębatych Duolec (1601-1610, 1302, 1304)

Smar przekładniowy Duolec ® Vari-Purpose został specjalnie opracowany do smarowania przekładni. Znany jest z wytrwałych metalowych chwytów, akcji ze sprzętem wspinaczkowym. Kręgosłupem tego oleju przekładniowego jest opatentowany podwójnie działający dodatek Duolec, LE, który zapewnia zarówno ochronę przed zużyciem jak i ochronę przed ekstremalnym ciśnieniem. Rezultatem rewolucyjnej technologii zaprojektowanej specjalnie do stosowania w smarach do przekładni LE, Duolec zwiększa wytrzymałość filmu olejowego i jest aktywowany temperaturowo, aby zapewnić warstwę ochronną, która wygładza powierzchnie metalowe i minimalizuje efekty jakiegokolwiek kontaktu, zmniejszając w ten sposób tarcie i zapobiegając zużyciu powierzchni. Ponadto, jako płynny dodatek, Duolec nie zostanie odfiltrowany ze smaru.

Duolec Vari-Purpose Gear Lubricant Features

  • Zawiera właściwości EP
  • Pozostaje stabilny termicznie, odporny na utlenianie i tworzenie się osadów
  • Oddziela się łatwo od wody
  • Utrzymuje wytrzymałość i lepkość folii
  • Pozostaje tandetny, przylega do kół zębatych
  • Nie zawiera ciał stałych, które można usunąć podczas filtracji

 

Duolec Syn Gear Lubricant (9815-9846)

 

Duolec Syn Gear Lubricant został opracowany w 100 procentach z syntetycznego płynu bazowego, aby zapewnić doskonałą wydajność w wysokich i niskich temperaturach. Syntetyczny płyn podstawowy zapewnia również stabilność utleniania, co przyczynia się do wydłużenia żywotności smaru i redukcji kosztownych wymian środków smarnych. Środek smarujący Duolec Syn Gear może wytrzymać niewiarygodne obciążenia i naprężenia powstające w ciężkich zastosowaniach, takich jak przekładnie pulweryzujące. Zapewnia nieprzerwaną pracę i długą żywotność tego rodzaju drogich aplikacji, w tym tych, które są narażone na ekstremalne temperatury. Środek smarujący Duolec Syn Gear zapobiega powstawaniu osadów w aplikacjach wysokotemperaturowych i nie ulega zniszczeniu w miarę upływu czasu. Smar zapewnia również wyjątkowe właściwości przepływu w niskich temperaturach, chroniąc koła zębate podczas najzimniejszych rozruchów.

 

Smar przekładniowy Duolec PAG (9705-9707)

Smar przekładniowy Duolec PAG jest olejem przekładniowym PAG, opracowanym specjalnie z myślą o najwyższej odporności na korozję, ochronie przed zużyciem i stabilności termicznej. Smary glikolu polialkilenowego (PAG) to syntetyczne formulacje znane ze swojego wskaźnika wysokiej lepkości, właściwości ekstremalnego ciśnienia (EP) i zdolności do radzenia sobie z ekstremalnymi temperaturami. Smar przekładniowy Duolec PAG to doskonały wybór do smarowania różnych łożysk i przekładni – szczególnie przekładni ślimakowych – oraz innych urządzeń pracujących w ekstremalnych warunkach.



Oleje przekładniowe (R & O)

 

Multilec Industrial Oil (6801-6807)

 

Jeden z najbardziej wszechstronnych przemysłowych olejów przekładniowych LE i może być stosowany w szerokim zakresie zastosowań, takich jak sprężarki powietrza, olejarki linii lotniczych, łożyska, dmuchawy, systemy cyrkulacyjne, dźwigi, skrzynie biegów, hydraulika, turbiny przemysłowe i próżnia lakierki. Multilec to wytrzymała, długotrwała formuła zawierająca zrównoważoną mieszankę olejów bazowych o wysokiej zawartości tłuszczu i solidnych dodatków, w tym inhibitorów rdzy i utleniania oraz Monolec®, ekskluzywnego dodatku redukującego zużycie LE. Ten nieprzemakalny olej o jakości turbiny zapewnia doskonałą odporność na ciepło, utlenianie i wilgoć. Został zaprojektowany w celu przedłużenia żywotności sprzętu poprzez zwalczanie skutków wysokich temperatur, wody, zanieczyszczeń i dużych obciążeń.

 

Syntetyczny olej przemysłowy Monolec (9032-9150 i 9220-9460)

 

Uniwersalny syntetyczny smar, który spełnia lub przewyższa wymagania skrzyń biegów, sprężarek powietrza, pomp próżniowych, układów hydraulicznych i łożysk walcowych spotykanych w przemyśle tekstylnym, tworzyw sztucznych, gumowym i papierniczym. Jest on skomponowany z 100% syntetycznego oleju bazowego o wysokiej lepkości i specjalnie opracowanego pakietu dodatków do zastosowań w ekstremalnych temperaturach. Pakiet dodatków zapewnia wyjątkową stabilność termiczną oraz odporność na rdzę i utlenianie, a także odporność na zużycie w miarę wzrostu ciśnienia i temperatury. Piankowy supresant uzupełnia pakiet. Preparat olejów bazowych i dodatków działa synergistycznie, aby zmniejszyć zużycie, wydłużyć okresy między wymianami oleju, zmniejszyć zużycie oleju i praktycznie wyeliminować powstawanie osadów i szlamów, zapewniając jednocześnie doskonałą kompatybilność z uszczelkami.

 

Almasol Pure Mineral Gear Lubricant (401)

Niektórzy producenci przekładni określają „czysty” lub „prosty” olej przekładniowy do oleju mineralnego. Oznacza to, że nie powinien zawierać chemicznie aktywnych dodatków EP, chociaż może nadal zawierać różne inne wysoce pożądane dodatki.  Almasol Pure Mineral Gear Lubricant to zbilansowana formuła wysokowartościowych olejów bazowych, inhibitorów rdzy i utleniania oraz innych dodatków – w tym Almasol®, ekskluzywnego dodatku redukującego zużycie LE – zapewniającego najwyższy poziom redukcji zużycia bez użycia chemicznie aktywny środek EP.



Olej do smarowania artykułów spożywczych

 

H1 Quinplex White Gear Oil (4090-4250)

H1 Quinplex White Gear Oil to NSF H1 zarejestrowany do przypadkowego kontaktu z żywnością. Ten wyjątkowo czysty, nie barwiący się, bezwonny, pozbawiony smaku, nie podrażniający środek poślizgowy może być używany z zaufaniem, w którym może wystąpić przypadkowy kontakt z żywnością lub barwienie. H1 Quinplex White Gear Lubricant został zaprojektowany do stosowania w mocno obciążonych aplikacjach do obróbki żywności – w tym przekładniach ślimakowych – które wymagają smarowania przeciwzużyciowego, R & O, który może zapobiegać korozji. Zawiera mieszankę surowców mineralnych i syntetycznych, aby zapewnić doskonałą ochronę w różnych temperaturach roboczych. Aby uzyskać dobre przyleganie do metalu, zawiera również lepiszcza, w tym Quinplex®, zastrzeżony dodatek LE do ochrony przed uderzeniami, który przyczynia się do znakomitej wodoodporności, kleistości i zwiększonej stabilności mechanicznej.

 

H1 Quinplex Syn FG Gear OIL (4150-4460)

Zalecany do różnych skrzyń biegów i innych krytycznych zastosowań w zakładach produkcyjnych żywności i napojów. H1 Quinplex Syn FG Gear OIL (4150-4460) to NSF H1 zarejestrowany do przypadkowego kontaktu z żywnością i został opracowany, aby wytrzymać ciężkie warunki obciążenia i zapobiec rdzy i korozji. Olej przekładniowy H1 Quinplex Syn FG zawiera w 100% syntetyczny materiał podstawowy zapewniający doskonałą ochronę w ekstremalnie wysokich i niskich temperaturach. Zapewnia również doskonałą kompatybilność z uszczelnieniami i doskonałe właściwości nieopłacalne. Jego odporność na zużycie odróżnia ją od wielu innych białych olejów dostępnych na rynku. Aby zapewnić dobrą przyczepność do metalu, zawiera stabilny na ścinanie polimerowy system lepiszcza, w tym Quinplex®, zastrzeżony dodatek LE do ochrony przed uderzeniami. H1 Quinplex Syn FG Gear Oil pomaga fabrykom uniknąć nieplanowanych przestojów i kosztownych napraw, zapewniając długotrwałą, niezawodną ochronę, która utrzymuje krytyczne urządzenia pracujące w ekstremalnych temperaturach.



Przekładnie ślimakowe

 

Smar do przekładni ślimakowych Almasol (460 i 680)

Przekładnie ślimakowe pracują na ogół w warunkach smarowania granicznego przy wysokich temperaturach roboczych przy dużych obciążeniach. Ekstremalne dodatki ciśnieniowe są często stosowane w przekładniach ślimakowych. W przeszłości dodatki EP-ek siarkowo-fosforowe reagowałyby z przekładnią z brązu, ale nowsza technologia dodatku EP stosowana w preparatach LE minimalizuje ten problem. Większość przekładni ślimakowych wymaga ISO VG 460 – AGMA klasy 7 i wyższych.

Płyn do przekładni Almasol® jest mieszany ze stabilnymi dodatkami smarnymi i opatentowanym przez Lubrication Engineers dodatkiem Almasol® w celu zmniejszenia tarcia i zapewnienia ochrony w szerokim zakresie temperatur. Chroni przekładnie zębate z brązu przed nadmiernym zużyciem w zamkniętych przekładniach ślimakowych, zapewniając doskonałą odporność na utlenianie w zastosowaniach wysokotemperaturowych, w których nie można stosować smarów przekładniowych o bardzo wysokim ciśnieniu (EP).

Inne oleje przekładniowe LE, które mogą pracować w określonych zastosowaniach przekładni ślimakowych, obejmują:

  • H1 Quinplex White Gear Lubricant
  • Olej przemysłowy Monolec Syn
  • Smar przekładniowy Duolec PAG