Lubrication Engineers zorganizowało niedawno spotkanie ❗❕Top Performers ❗❕, na  które  zaprosili ich dziesięciu najlepszych konsultantów ds. smarowania z poprzedniego roku. Za cel postawili sobie wypoczynek, dobrą zabawę społeczności, skosztowanie pysznego jedzenia i  długie dyskusje przy okrągłym stole.

#news ???

Podczas dyskusji na temat najlepszych praktyk w zakresie smarowania, Dave P., właściciel firmy Lubrication Technologies, Inc. z West Springfield w stanie Massachusetts, wspomniał, że smarowanie sprzętu jest trudnym zadaniem.

Padło pytanie: „Co w tym takiego trudnego?” ❓❔
Rozgorzała dyskusja. Odpowiedzi płynęły od wszystkich uczestników.

?Oto niektóre z nich: polialfaolefina (PAO), glikol polialkilenowy (PAG), diestry, estry polioli, grupa I, grupa II, łożyska kulkowe, łożyska stożkowe, warunki środowiskowe, prędkości, obciążenia, temperatury, klasa spożywcza, inne -spożywcze, koła zębate śrubowe, w jodełkę, sworznie i tuleje, ciśnienia hydrauliczne, uruchamianie pneumatyczne, stopy sześcienne na minutę (CFM), sprężarki śrubowe, dmuchawy, wentylatory wyciągowe, lepkości, smarowanie elastohydrodynamiczne, silniki spalinowe, pulweryzatory, młyny kulowe, otwarte koła zębate, automatyczne systemy smarowania

Przepływ informacji wydawał się nie mieć końca…

? „Woow, tak musi czuć się personel zajmujący się konserwacją i obsługą na co dzień. Z pewnością są przytłoczeni! Jak na świecie sortują to wszystko i wciąż chronią „prawa” sprzętu (właściwy smar, miejsce, czas, odpowiednią ilość, jakość, personel)?”

  • Niestety, tych pracowników jest coraz mniej. A z tym wiąże się większa odpowiedzialność.
  • Nie mogą sobie pozwolić na popełnienie błędu. Koszt godziny przestoju w produkcji jest skandalicznie wysoki.
  • Presja na techników od smarowania musi być duża. 

❓❔❓❔W jaki sposób możemy pomóc przeciążonym technikom od smarowania❔Jak zmierzyć się z natłokiem informacji i potencjalnymi kłopotami, związanymi ze smarowaniem sprzętu i przekształcić to wszystko we właściwe rozwiązania❔

?Jak możemy wykorzystać wszystkie zebrane dane, aby zwiększyć wydajność produkcji przy jednoczesnym skróceniu przestojów?
I w końcu ostatnie pytanie: Jak nad tym całym smarowaniem sprzętu zapanować, by móc prowadzić rentowny biznes? ? ??

  • Najpierw spójrzmy, jakie efekty chcemy osiągnąć za pomocą lubrykantu. 
  • W najbardziej mikroskopijnej warstwie, bez względu na sprzęt, staramy się oddzielić dwie przeciwległe, ruchome powierzchnie metalowe, bardzo cienką warstwą oleju.
  • Mówiąc „cienki”, mamy na myśli grubość od 2 do 7 mikronów. Pamiętajmy, że najmniejszy rozmiar jaki możemy zobaczyć gołym okiem to 40 mikronów.