?Zaawansowana formuła zapewnia doskonałą stabilność oksydacyjną i kontrolę osadów w  turbinach spalania gazu.
?Opracowany specjalnie do stosowania w turbinach spalinowych Endure™ Turbine Oil (6481-6482), zawiera unikalną mieszankę, wysoce rafinowanych olejów bazowych i zastrzeżonych dodatków. 
?Jego zaawansowana formuła zapewnia doskonałą stabilność oksydacyjną i termiczną, jednocześnie zapobiegając powstawaniu lakieru i szlamu na krytycznych powierzchniach.
?Endure Turbine Oil zapewnia długotrwałą, bezawaryjną pracę turbin spalinowych, minimalizując nieplanowane przestoje i maksymalizując czas sprawności.

???
Szacuje się, że problemy z olejem są przyczyną prawie jednej piątej wszystkich, wymuszonych przestojów turbin – zgodnie z Comprehensive Guide to Industrial Turbine Lubricants (autorstwa Afton Chemical Corp). Utlenianie i degradacja termiczna, to główne spośród różnych mechanizmów wewnątrz układu turbiny, które mogą powodować degradację oleju w trakcie eksploatacji.

OLEJ TURBINOWY ENDURE TRZYKROTNIE DŁUŻEJ  WYTRZYMUJE UTLENIANIE ??

?Podczas utleniania oleju turbinowego, tworzą się produkty uboczne, zużywające dodatki przeciwutleniające zawarte w oleju. 
?W miarę postępu utleniania, powstaje coraz więcej produktów ubocznych. Owe zaczynają łączyć się w większe, nierozpuszczalne ciała, które z czasem  pokrywają się warstwą lakieru w chłodniejszych obszarach układu turbiny (miski olejowe, wymienniki ciepła i elementy sterujące hydrauliką). Zaś lakier może prowadzić do poważnych sytuacji – potknięcia lub brak możliwości uruchomienia.

???
Inżynierowie smarowania opracowali test lakieru oleju turbinowego (TOVT), aby upewnić się, że olej będzie odporny na utlenianie, a klienci unikną problemów. 

?Celem testu jest zbadanie zachowania oksydacyjnego nowych olejów turbinowych w  przyśpieszonym środowisku utleniającym.
?Każdy tydzień testów, odpowiada około jednemu rokowi użytkowania w turbinie spalinowej o  dużej ramie, chociaż w rzeczywistości istnieje wiele czynników użytkowania, mogących mieć wpływ na żywotność oleju.
? TOVT został zaprojektowany w taki sposób, aby można było analizować i oceniać stan płynu w próbkach podczas całego testu.

??Warunki TOVT
? Próbkę nowego oleju turbinowego (objętość 350 ml) umieszcza się w szklanej komorze testowej, zawierającej katalizator z drutu stalowego/miedzianego – zgodnie ze specyfikacją ASTM D5846.
? Komorę testową – zawierającą olej i katalizator – umieszcza się w łaźni o temperaturze 120°C i  pozostawia do zrównoważenia do 120°C na 20 minut.
? Po zrównoważeniu, suche powietrze atmosferyczne jest przepuszczane przez olej z szybkością 3  l/godz. podczas trwania testu.
? Próbka jest poddawana tym parametrom starzenia przez okres do 18 tygodni.
? Po upływie wymaganego czasu starzenia, próbkę oleju należy natychmiast zdekantować z celi testowej i pozostawić na trzy dni przed analizą.